loading...

http://thesispublication.com/

چاپ كتاب

بازدید : 1098
11 زمان : 1399:2

طبيعت بي جان يك طراحي هنري است كه از اجسام بي جان استفاده مي كند . نقاشي سياه قلم نوعي هنر طراحي است كه با استفاده از زغال و مداد كنته انجام مي‌شود و بيشتر براي كشيدن چهره و طبيعت بي‌جان به كار مي‌رود . به طور معمول اجسام معمولي كه طبيعي هستند مي توانيد از آنها در طراحي طبيعت بي جان استفاده شود . در اين مقاله با طراحي طبيعت بي جان سياه قلم بيشتر آشنا خواهيد شد .

معرفي طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

طبيعت بي جان يك طراحي هنري است كه از اجسام بي جان استفاده مي كند. نقاشي سياه قلم نوعي هنر طراحي است كه با استفاده از زغال و مداد كنته انجام مي‌شود و بيشتر براي كشيدن چهره و طبيعت بي‌جان به كار مي‌رود. تصاويري كه از طريق سياه قلم خلق شده‌اند، گاهي بسيار حيرت آور و تحسين برانگيز هستند.

به طور معمول اجسام معمولي كه طبيعي هستند مي توانيد از آنها در طراحي طبيعت بي جان استفاده كنيد، منظور از طراحي طبيعت بي جان ، طراحي از خوراكي، گل، اجسام، حيوانات بي جان، گياهان و درختان ، سنگ يا طراحي ازوسايل دست ساز انسان مثل ، ليوان نوشيدني، كتاب، گلدن ها، جواهرات، سكه، لوله و ... مي باشد.

روش طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

1.ابتدا يك خط عمود ترسيم مي شود. ارتفاع خط به اندازه شي مورد نظر بستگي دارد.

2. خطوط افقي روي خط عمودي رسم مي شود. اگر طراحي ذهني باشد خطوط افقي با فاصله هايي دلخواه در اندازه هايي متفاوت روي خط عمودي رسم مي شود؛ اما اگر مدل چيدمان شده باشد خطوط افقي بر اساس تغيير اندازه در شي كشيده شود. خط افقي وقتي ترسيم مي شود كه قصد تغيير در عرض شي شكل داشته باشيم.

3.خطوط را به هم وصل مي كنيد و شكل كامل مي شود.

4.براي افزودن عناصر سعي كنيد از مواردي استفاده كنيد كه بي ارتباط با موضوع نباشند تا احساس طبيعي بودن بيشتري به اثرتان بدهيد.

نحو ه ي آشنايي با طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

در كتاب ها و سي دي هاي آموزشي مي توانيد آشنايي با خطوط مختلف و نحوه‌ي دست گرفتن ابزارهاي طراحي ؛ تجسم اشيا و كشيدن آن با حداكثر خط ؛ استفاده از امكانات ابزارها در طراحي؛ رعايت نسبت يا تناسب در طراحي؛ ايجاد سايه و روشن در طراحي ؛ ايجاد سايه و روشن در اشياء مات ؛ ايجاد سايه و روشن در اشياء شفاف؛ ايجاد سايه و روشن در اشياء براق؛ ايجاد سايه و روشن درياچه؛ قرار گرفتن جنسيت‌هاي مختلف با توجه به محيط اطراف؛ اجراي تكنيك‌هاي سايه و روشن؛ دور نمايي يا پرسپكتيو: ترسيم خيابان، درخت، تير چراغ برق

وسايل مورد نياز براي طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

نقاشي طبيعت بي جان سياه قلم يكي از زيباترين شاخه هاي هنرهاي تجسمي است كه در واقع مي توان آن را به نوعي مادر نقاشي هاي دو بعدي بر روي سطوح كاغذ ، مقوا ، بوم و … دانست ، چرا كه در طراحي سياه قلم ، مخصوصا زير شاخه طراحي چهره ، شما بيشتر از همه با نورها و سايه ها و حجم پردازي سر و كار داريد .

مداد طراحي

به عنوان اولين ابزار و در واقع مهمترين ابزار مي توان به مداد اشاره كرد. به عنوان يك مداد خوب در اينجا ميتوان از مداد B2 استدلر نام برد كه با استاندارد بالاي خود مي تواند خطوطي قوي و چشم نواز را براي شما خلق كند .

پاك كن خميري

جنسيت اين پاك كن دقيقا همانند خمير بازي بچه هاست و با خاصيت چسبندگي كه دارد وقتي روي سطح كاغذ و يا مقوا كشيده مي شود به سادگي خطوطي كه با مداد و يا سايه هايي كه با ابزار سياه قلم (به غير از كنته) كشيده شده است را محو و پاك مي كند. بزرگترين مزيت اين پاكن جنسيت خميري آن است كه به ما كمك ميكند تا آن را به راحتي شكل داده و براي پاك كردن نقاط خيلي كوچك و يا سطوح گسترده تر استفاده كنيم.
و ديگر مزيت بزرگ اين پاك كن اين است كه همانند پاك كن هاي معمولي پليسه نمي دهد و درواقع از پاك كن چيزي كنده نمي شود كه سطح كاغذ را كثيف كند و تمام سياهي و رنگها را به خود مي گيرد. بهترين مارك براي پاك كن خميري مارك فابركاستل است .

پاك كن اتودي

اين ابزار يكي از جالب ترين وسايل مورد نياز طبيعت بي جان سياه قلم مخصوصا در طراحي چهره است، كه در كشيدن تار مو، بافت هاي نوري و يا بازتابهاي نور و… كاربرد فوق العاده اي دارد. در اينجا دو نوع پاك كن با مغزهاي نازك 2.3 ميليمتر و متوسط 3.8 ميليمتر در تصوير بالا مي بينيد.
مغز پاك كن اتودي به راحتي قابل تعويض و بصورت جداگانه نيز فروخته مي شود.

كاغذ طراحي

هنرجويان گالري طراحي تك نگاره ها براي تابلو هاي طبيعت بي جان سياه قلم و مخصوصا طراحي چهره با ابزار كنته ، از مقواي اشتنباخ 160 گرم استفاده مي كنند كه با بافت ريز و جنسيت فوق العاده خود بافتي نرم و دلنشين را به آثار نقاشي سياه قلم مي دهد.
مقواي اشتنباخ شيري رنگ (كرم خيلي روشن) است و تفاوت مشهودي از لحاظ رنگي با كاغذ سفيد دارد و در سايزهاي A3 – A4 و در سايزهاي بزرگ 50 در 70 و سايز 100 در 70 در بازار ايران موجود است.
تفاوت مقواي اشتنباخ و فابريانو در ميزان بافت و رنگ آن است به اين صورت كه مقواي فابريانو سفيدتر و داراي بافتي نرمتر به نسبت مقواي اشتنباخ مي باشد و انتخاب آنها بستگي به سبك نقاش و متريال مورد استفاده او بستگي دارد .

جورجو موراندي يكي از طراحان طبيعت بي جان

جورجو موراندي Giorgio Morandi ۱۸۹۰–۱۹۶۴نقاش ايتاليايي بود كه نقاشي‌هايش از طبيعت بي‌جان مشهور است .

جورجو موراندي براي آن كه با جديت تمام به مسائل اصلي هنر خودش بپردازد ، هر پيوندي را با جنبش‌هاي مد روز گسيخت . او دوست داشت اشياي ساده‌اي مانند گلدان‌ها و ظروفي را كه در آتليه اش داشت ، نقاشي يا حكاكي كند و آن‌ها را از زواياي گوناگون و در نورهاي مختلف بازنماياند. او اين كار را با چنان دقت و حساسيتي مي‌كرد كه آهسته آهسته ولي مطمئن ، حس احترام همكاران هنرمند ، منتقدان و هنردوستان را به خاطر كمال جويي مخلصانه اش جلب كرد. دليلي ندارد فكر كنيم موراندي تنها هنرمند اين قرن بوده كه بي اعتنا به «ايسم»‌هايي كه با سرو صداهايي در پي جلب توجه بوده‌اند ، خود را وقف مسائل طرح شده خودش كرده‌است ؛ ولي چندان هم جاي تعجب نيست كه بعضي هنرمندان معاصر ما دچار اين وسوسه شده باشند كه از يك مد تازه پيروي كنند، يا به بيان بهتر، آن را به راه اندازند.

موراندي يكي از موثرترين عكاسان ايتاليايي زمان خود بود. فدريكو فليني در فيلم زندگي شيرين با نشان دادن نقاشي‌هاي او به وي اداي احترام كرده‌است. موراندي در ۱۸ ژوئن ۱۹۶۴ در بولونياي ايتاليا درگذشت.

يكي از نقاشي هاي جورجو موراندي

نقاشي طبيعت بي جان سياه قلم

۰۹۱۱۷۹۴۸۱۷۷

طبيعت بي جان يك طراحي هنري است كه از اجسام بي جان استفاده مي كند . نقاشي سياه قلم نوعي هنر طراحي است كه با استفاده از زغال و مداد كنته انجام مي‌شود و بيشتر براي كشيدن چهره و طبيعت بي‌جان به كار مي‌رود . به طور معمول اجسام معمولي كه طبيعي هستند مي توانيد از آنها در طراحي طبيعت بي جان استفاده شود . در اين مقاله با طراحي طبيعت بي جان سياه قلم بيشتر آشنا خواهيد شد .

معرفي طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

طبيعت بي جان يك طراحي هنري است كه از اجسام بي جان استفاده مي كند. نقاشي سياه قلم نوعي هنر طراحي است كه با استفاده از زغال و مداد كنته انجام مي‌شود و بيشتر براي كشيدن چهره و طبيعت بي‌جان به كار مي‌رود. تصاويري كه از طريق سياه قلم خلق شده‌اند، گاهي بسيار حيرت آور و تحسين برانگيز هستند.

به طور معمول اجسام معمولي كه طبيعي هستند مي توانيد از آنها در طراحي طبيعت بي جان استفاده كنيد، منظور از طراحي طبيعت بي جان ، طراحي از خوراكي، گل، اجسام، حيوانات بي جان، گياهان و درختان ، سنگ يا طراحي ازوسايل دست ساز انسان مثل ، ليوان نوشيدني، كتاب، گلدن ها، جواهرات، سكه، لوله و ... مي باشد.

روش طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

1.ابتدا يك خط عمود ترسيم مي شود. ارتفاع خط به اندازه شي مورد نظر بستگي دارد.

2. خطوط افقي روي خط عمودي رسم مي شود. اگر طراحي ذهني باشد خطوط افقي با فاصله هايي دلخواه در اندازه هايي متفاوت روي خط عمودي رسم مي شود؛ اما اگر مدل چيدمان شده باشد خطوط افقي بر اساس تغيير اندازه در شي كشيده شود. خط افقي وقتي ترسيم مي شود كه قصد تغيير در عرض شي شكل داشته باشيم.

3.خطوط را به هم وصل مي كنيد و شكل كامل مي شود.

4.براي افزودن عناصر سعي كنيد از مواردي استفاده كنيد كه بي ارتباط با موضوع نباشند تا احساس طبيعي بودن بيشتري به اثرتان بدهيد.

نحو ه ي آشنايي با طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

در كتاب ها و سي دي هاي آموزشي مي توانيد آشنايي با خطوط مختلف و نحوه‌ي دست گرفتن ابزارهاي طراحي ؛ تجسم اشيا و كشيدن آن با حداكثر خط ؛ استفاده از امكانات ابزارها در طراحي؛ رعايت نسبت يا تناسب در طراحي؛ ايجاد سايه و روشن در طراحي ؛ ايجاد سايه و روشن در اشياء مات ؛ ايجاد سايه و روشن در اشياء شفاف؛ ايجاد سايه و روشن در اشياء براق؛ ايجاد سايه و روشن درياچه؛ قرار گرفتن جنسيت‌هاي مختلف با توجه به محيط اطراف؛ اجراي تكنيك‌هاي سايه و روشن؛ دور نمايي يا پرسپكتيو: ترسيم خيابان، درخت، تير چراغ برق

وسايل مورد نياز براي طراحي طبيعت بي جان سياه قلم

نقاشي طبيعت بي جان سياه قلم يكي از زيباترين شاخه هاي هنرهاي تجسمي است كه در واقع مي توان آن را به نوعي مادر نقاشي هاي دو بعدي بر روي سطوح كاغذ ، مقوا ، بوم و … دانست ، چرا كه در طراحي سياه قلم ، مخصوصا زير شاخه طراحي چهره ، شما بيشتر از همه با نورها و سايه ها و حجم پردازي سر و كار داريد .

مداد طراحي

به عنوان اولين ابزار و در واقع مهمترين ابزار مي توان به مداد اشاره كرد. به عنوان يك مداد خوب در اينجا ميتوان از مداد B2 استدلر نام برد كه با استاندارد بالاي خود مي تواند خطوطي قوي و چشم نواز را براي شما خلق كند .

پاك كن خميري

جنسيت اين پاك كن دقيقا همانند خمير بازي بچه هاست و با خاصيت چسبندگي كه دارد وقتي روي سطح كاغذ و يا مقوا كشيده مي شود به سادگي خطوطي كه با مداد و يا سايه هايي كه با ابزار سياه قلم (به غير از كنته) كشيده شده است را محو و پاك مي كند. بزرگترين مزيت اين پاكن جنسيت خميري آن است كه به ما كمك ميكند تا آن را به راحتي شكل داده و براي پاك كردن نقاط خيلي كوچك و يا سطوح گسترده تر استفاده كنيم.
و ديگر مزيت بزرگ اين پاك كن اين است كه همانند پاك كن هاي معمولي پليسه نمي دهد و درواقع از پاك كن چيزي كنده نمي شود كه سطح كاغذ را كثيف كند و تمام سياهي و رنگها را به خود مي گيرد. بهترين مارك براي پاك كن خميري مارك فابركاستل است .

پاك كن اتودي

اين ابزار يكي از جالب ترين وسايل مورد نياز طبيعت بي جان سياه قلم مخصوصا در طراحي چهره است، كه در كشيدن تار مو، بافت هاي نوري و يا بازتابهاي نور و… كاربرد فوق العاده اي دارد. در اينجا دو نوع پاك كن با مغزهاي نازك 2.3 ميليمتر و متوسط 3.8 ميليمتر در تصوير بالا مي بينيد.
مغز پاك كن اتودي به راحتي قابل تعويض و بصورت جداگانه نيز فروخته مي شود.

كاغذ طراحي

هنرجويان گالري طراحي تك نگاره ها براي تابلو هاي طبيعت بي جان سياه قلم و مخصوصا طراحي چهره با ابزار كنته ، از مقواي اشتنباخ 160 گرم استفاده مي كنند كه با بافت ريز و جنسيت فوق العاده خود بافتي نرم و دلنشين را به آثار نقاشي سياه قلم مي دهد.
مقواي اشتنباخ شيري رنگ (كرم خيلي روشن) است و تفاوت مشهودي از لحاظ رنگي با كاغذ سفيد دارد و در سايزهاي A3 – A4 و در سايزهاي بزرگ 50 در 70 و سايز 100 در 70 در بازار ايران موجود است.
تفاوت مقواي اشتنباخ و فابريانو در ميزان بافت و رنگ آن است به اين صورت كه مقواي فابريانو سفيدتر و داراي بافتي نرمتر به نسبت مقواي اشتنباخ مي باشد و انتخاب آنها بستگي به سبك نقاش و متريال مورد استفاده او بستگي دارد .

جورجو موراندي يكي از طراحان طبيعت بي جان

جورجو موراندي Giorgio Morandi ۱۸۹۰–۱۹۶۴نقاش ايتاليايي بود كه نقاشي‌هايش از طبيعت بي‌جان مشهور است .

جورجو موراندي براي آن كه با جديت تمام به مسائل اصلي هنر خودش بپردازد ، هر پيوندي را با جنبش‌هاي مد روز گسيخت . او دوست داشت اشياي ساده‌اي مانند گلدان‌ها و ظروفي را كه در آتليه اش داشت ، نقاشي يا حكاكي كند و آن‌ها را از زواياي گوناگون و در نورهاي مختلف بازنماياند. او اين كار را با چنان دقت و حساسيتي مي‌كرد كه آهسته آهسته ولي مطمئن ، حس احترام همكاران هنرمند ، منتقدان و هنردوستان را به خاطر كمال جويي مخلصانه اش جلب كرد. دليلي ندارد فكر كنيم موراندي تنها هنرمند اين قرن بوده كه بي اعتنا به «ايسم»‌هايي كه با سرو صداهايي در پي جلب توجه بوده‌اند ، خود را وقف مسائل طرح شده خودش كرده‌است ؛ ولي چندان هم جاي تعجب نيست كه بعضي هنرمندان معاصر ما دچار اين وسوسه شده باشند كه از يك مد تازه پيروي كنند، يا به بيان بهتر، آن را به راه اندازند.

موراندي يكي از موثرترين عكاسان ايتاليايي زمان خود بود. فدريكو فليني در فيلم زندگي شيرين با نشان دادن نقاشي‌هاي او به وي اداي احترام كرده‌است. موراندي در ۱۸ ژوئن ۱۹۶۴ در بولونياي ايتاليا درگذشت.

يكي از نقاشي هاي جورجو موراندي

نقاشي طبيعت بي جان سياه قلم

۰۹۱۱۷۹۴۸۱۷۷

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 17

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 463
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 79
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 163
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50796
  • بازدید ماه : 8817
  • بازدید سال : 364890
  • بازدید کلی : 3072821
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی